Pozycjonowanie

Zajmujemy się skutecznym pozycjonowaniem stron internetowych. Posiadamy ekspercką wiedzę zdobytą przy prowadzeniu uznanych w Polsce serwisów.

EKSPERT SEO

Nasze usługi są unikalne, gdyż prowadzimy przede wszystkim własne projekty internetowe. Poza skutecznością, wymusza to na nas pozycjonowanie z poszanowaniem UI/UX (doświadczeń użytkownika). Treści SEO nie mogą być ważniejsze niż treści dla Klienta. Dzięki temu strony które prowadzimy wyglądają naturalnie, są wygodne w używaniu i nie grozi im kara za nieuczciwe praktyki pozycjonerskie.

Nasze działania składają się z kilku zagadnień:
  • Optymalizacji stron www
  • Analizy otoczenia konkurencyjnego
  • Doboru fraz kluczowych
  • Budowy sieci serwisów, które o nas piszą
  • Raportowania

Optymalizacja stron www

Skuteczność pozycjonowania w dużym stopniu zależy od odpowiedniego przygotowania strony. Dlatego przystąpienie do profesjonalnego pozycjonowania musi zostać poprzedzone szczegółową analizą serwisu i wdrożeniem koniecznych zmian, uwzględniających user experience, czyli jakość obcowania użytkownika z serwisem.

W ramach usługi optymalizacji strony www, dzięki eksperckiej wiedzy i przy pomocy specjalistycznych narzędzi, takich jak Majestic, SEMrush, narzędzi udostępnianych przez Google i innych, przeprowadzamy szczegółowy audyt serwisu. Ma on na celu przygotowanie strony do pozycjonowania, tak, aby na kolejnym etapie współpracy uzyskać maksymalne wyniki z prowadzonych działań zewnętrznych.

W ramach audytu badamy wszystkie najważniejsze parametry, mające wpływ na pozycjonowanie, m.in.:

  • Strukturę kodu i elementów technicznych – kod html, szybkość, poprawność kodu, mikroformaty, przyjazne linki, linki kanoniczne, prawidłowe generowanie ‘title’, ‘description’ i innych, poprawność wyświetlania na urządzeniach mobilnych.
  • Treści – nagłówki, content, długość, strukturę i priorytety treści, architekturę linkowania wewnętrznego, zdjęcia, atrybuty obrazów, gęstość słów kluczowych.

Analizujemy treści widoczne dla robota Google i oceniamy kryteriami zbliżonymi do ocen stosowanych przez Google. Identyfikujemy elementy mające negatywny wpływ na pozycje w wyszukiwarce oraz doradzamy rozwiązania, które będą oddziaływać pozytywnie.

Efektem audytu jest szczegółowy raport, zawierający listę sugerowanych zmian, które pozwolą zoptymalizować stronę i wpłyną na lepsze efekty pozycjonowania, ale także zwiększą komfort użytkowania strony oraz, co najważniejsze, przyczynią się do skuteczniejszego generowania konwersji.

Audyt nie kończy się na przygotowaniu raportu. Wspólnie z zespołem klienta wdrażamy zmiany mające usprawnić działanie strony i wspieramy go w eliminowaniu podstawowych problemów SEO. Sugerujemy jakie działania należy wykonać i korzystając z narzędzi monitorujących, kontrolujemy ich efekty. Zespół klienta odpowiada za prace programistyczne, administracyjne i Copywritting.

Analiza konkurencji

Analiza działań konkurencji w obszarze pozycjonowania to jedno z istotnych działań, które warto wykonać przed rozpoczęciem profesjonalnego pozycjonowania, po to, aby ocenić stopień trudności pozycjonowania i przyjąć najbardziej efektywną strategię. Analiza konkurencji pozwoli poznać słabe i mocne strony innych serwisów, zdobyć wiedzę na temat poziomu optymalizacji stron konkurentów, ilości linków, które do nich prowadzą, słów kluczowych jakich używają oraz wstępnie oszacować budżet jaki będzie potrzebny, aby „powalczyć” z naszymi największymi rywalami.

W ramach analizy porównujemy wartości następujących wskaźników:

  • Trust Flow – wskaźnik przepływu linków zaufanych (skala 0-100), dostępny poprzez narzędzie Majestic, określany jest w oparciu o ręczne przeglądanie sieci i zestawienie wielu zaufanych stron internetowych. Serwisy dokładnie linkujące do zaufanej strony źródłowej otrzymują wyższe wyniki, a strony, które mogą zawierać wątpliwe linki otrzymają dużo niższy wynik,
  • Citation Flow – wskaźnik przepływu cytatów (skala 0-100) pomaga zmierzyć kapitał linków, „siły oddziaływania” strony internetowej lub nośników linków. Jest stosowany w połączeniu ze wskaźnikiem Trust Flow – razem stanowią algorytm wskaźnika Flow Metrics (przepływu) Majestic,
  • Reffering domains – ilość stron, które o nas piszą,
  • External Backlinks – ilość linków do naszej strony ze stron, które o nas piszą (na jednej stronie może być wiele linków),

    oraz

  • analizujemy słowa kluczowe, na które pozycjonuje się konkurencja i porównujemy pozycje dla wybranych słów kluczowych,
  • analizujemy ruch na stronach za pomocą danych z SimilarWeb.

W dużym uproszczeniu na pozycję w wyszukiwarce wpływają przede wszystkim „dobre linki” i ich rozkład w czasie. Im link starszy, tym jego wartość mniejsza. Niemniej tysiące linków dodanych w przeszłości nadal ma ogromną wartość. Odrębnym tematem są tak zwane linki świeże – czyli te, które zostały dodane w ostatnim czasie i ich przyrost. One mają największe znaczenie.

Analizując serwis oceniamy linki świeże (do 90 dni) oraz linki historyczne, czyli starsze. Dzięki tak prowadzonej analizie wiemy jakie serwisy piszą o naszych konkurentach i oceniamy ich wiarygodność. Często są to serwisy branżowe, z których link jest dla nas wiele wart. Analiza konkurencji buduje więc bazę danych dla działań związanych z budową własnego zaplecza linków.

Link building

Pozycjonowanie w dużej mierze opiera się na pozyskiwaniu linków, kierujących na stronę i budowaniu sieci serwisów, które o nas piszą. Skuteczność pozycjonowania będzie większa, jeśli zadbamy o zdobywanie „dobrych linków”, czyli linków z wiarygodnych, w ocenie Google, miejsc. Takie linki wzmacniają i uwiarygodniają serwis klienta, przekładając się na rosnącą pozycję w wynikach wyszukiwania.  

W ramach usługi link buildingu wyszukujemy darmowe oraz płatne miejsca do dodania linka, gdzie umieszczamy publikacje, wywiady, komentarze i artykuły sponsorowane. Działania te realizowane są w oparciu o ustalony przez klienta zewnętrzny budżet – tzw. mediaplan. Wspólnie z klientem określamy optymalną miesięczną kwotę mediaplanu, która pozwoli w zakładanym czasie przynieść oczekiwane efekty. Budując sieć „dobrych linków” dążymy do maksymalnego efektu, przy minimalnych wydatkach w ramach mediaplanu. Mediaplan to budżet zewnętrzny, wydatki na mediaplan są refakturowane i nie generują zysku dla naszej firmy.

Mediaplan wykorzystywany jest na:

  • pokrycie kosztów napisania artykułów / usług Copywritter’ów (klient może sam dostarczać artykuły)
  • zakup mediów, na których publikowane będą wpisy, artykuły i artykuły sponsorowane

Środki przeznaczane na mediaplan przekazywane są przez klienta w formie przedpłaty, a niewykorzystane fundusze przechodzą na kolejny miesiąc lub ulegają zwrotowi.

Artykuły i wpisy, publikowane w zakupionych mediach, mogą być recenzowane przez klienta lub przez niego dostarczane, a każdy zakup mediów realizowany z mediaplanu może być przez niego akceptowany.

Link building odbywa się w oparciu o wytyczne Google dla Webmasterów, co pozwala chronić stronę przed usunięciem z indeksu Google. Dbamy, aby nie zaburzać tematyczności strony oraz aby linkowanie wyglądało dla Google naturalnie. 

Dodatkowo zakupione i opublikowane artykuły linkujemy za pomocą innych serwisów. Stronę klienta linkujemy również w serwisach spoza mediaplanu, w których publikacja jest bezpłatna.

content marketing

Znaczna część miejsc, w których publikujemy to media jakościowe, m.in. rp.pl, wprost.pl, gazeta.pl, wp.pl i setki innych. Artykuły, które tam umieszczamy, mogą odgrywać podwójną rolę. Poza wsparciem pozycjonowania mogą nieść atrakcyjny przekaz, który albo będzie prowadził do budowy rozpoznawalności (marki) albo generował konwersje. W przypadku możliwości zakupu mediów jakościowych pod nasze działania pozycjonerskie konsultujemy z klientem możliwości dodatkowego wykorzystania tych kanałów.

Mechanizm działa również w drugą stronę, jeśli klient prowadzi działania brandingowe / zasięgowe to warto je wykorzystać do budowy zaplecza SEO.

Nasze działania SEO należy traktować jako element centralnej strategii firmy. Działania zewnętrzne firmy i SEO powinny działać spójnie.

raporty

Bezpośrednim efektem prowadzonych działań związanych z pozycjonowaniem jest oczywiście rosnąca pozycja serwisu klienta w wynikach wyszukiwania, ale wpływ na nią ma rosnąca wartość wskaźników określających wiarygodność strony, tj. wskaźników Trust Flow i Citation Flow oraz przyrost linkujących domen i samych linków. Tymi miernikami posługujemy się raportując klientowi wykonane w ramach usługi prace. Dodatkowo monitorujemy kluczowe pozycje w wyszukiwarce oraz ruch ze źródeł Organic.

Na koniec każdego miesiąca generujemy raport, który zawiera najważniejsze wskaźniki, tj. zmiana pozycji na interesujące nas frazy, zmiana wskaźników mierzących jakość i ilość naszych działań.

Chcesz wiedzieć ile środków musisz przeznaczyć na pozycjonowanie? Sprawdź ile kosztują nasze usługi

KONTAKT

Zadzwoń lub napisz, a my skontaktujemy się tak szybko jak to możliwe.